Europoort Rotterdam
In het weekend van week 13 zijn we in opdracht van VolkerRail aan de gang gegaan op het spoorviaduct over de Markweg in Europoort Rotterdam.
In het oorspronkelijke plan zouden we in dit weekend de indirecte spoorstaafbevestigingen vernieuwen. Echter vertoonde de betonnen opleggingen dermate veel scheuren dat de spoorvernieuwing niet het gewenste resultaat zou leveren. Daarvoor hebben we er eerst (in overleg met ProRail en VolkerRail) betonreparaties uitgevoerd om vervolgens in weekend week 20 de indirecte spoorstaafbevestigingen te vernieuwen.
Indirecte spoorstaafbevestiging vernieuwen is één van de spoorconstructies waar wij als De Wilde Spoorwegbouw in gespecialiseerd zijn. Ook voor deze klus zijn de werkzaamheden goed verlopen en naar tevredenheid opgeleverd.
Wist je dat: Al ons gespecialiseerd materieel t.b.v. indirecte spoorstaafbevestiging vernieuwen (Boorlorrie, Stofzuigerlorrie, Lijmlorrie en Slijpmachine) elektrisch is aangedreven. Indien wij een stroomaansluiting of een zero emissie aggregaat hebben, kunnen wij indirecte spoorstaafbevestiging vernieuwing met zero emissie-uitstoot (m.u.v. krol en aanvoer materiaal/materieel).